Bestellen en betalen FAQ

 

Moet ik direct mijn gegevens invullen?

Dat is niet nodig. Je kunt rustig winkelen zonder je gegevens in te vullen of een account aan te maken. Pas op het moment dat je wilt afrekenen en bestellen is het nodig om je gegevens in te vullen. Je kunt ervoor kiezen om een account aan te maken of je bestelling af te ronden zonder account.

Wanneer moet ik een account aanmaken?

Het is mogelijk om te bestellen zonder een account aan te maken. Een account heeft echter wel een aantal voordelen. Zo is het mogelijk om je winkelwagentje op te slaan en eerdere bestellingen en de status ervan te volgen. Als je klikt op ‘Naar de kassa’ wordt hier vanzelf om gevraagd en krijg je ook de mogelijkheid om te bestellen zonder account.

Hoe maak ik het account aan?

Klik je bovenin het scherm op ‘Inloggen’. Nu kom je op een pagina waar je als nieuwe klant een account kunt aanmaken. Hier wordt gevraagd je naam en e-mail adres in te vullen en een wachtwoord aan te maken. Zodra je hebt gedaan zie je het welkomstscherm. Hier kun je accountgegevens aanpassen. Of je adresgegevens invoeren en/of bijwerken. Maar je kunt ook eerst rustig verder winkelen. Intussen heb je van ons een mail ontvangen waarin je account wordt bevestigd. Hierin staat ook het opgegeven mailadres en je wachtwoord. Dit wachtwoord is persoonlijk en alleen aan jou bekend, wij kennen dit wachtwoord niet. Let op: Mocht je deze bevestigingsmail niet krijgen, kijk dan of het in je spambox terecht is gekomen. Is het mailtje daar ook niet binnengekomen, ga dan na of je misschien een typefout in je mailadres hebt gemaakt. Als bij ons het goede mailadres niet bekend is ontvang je geen bevestiging van je bestellingen en ontvang je ook de mail met track & trace code niet om je pakket te volgen.

Bestellen

Bestel een product door te klikken op ‘Doe dit in mijn winkelwagen’. Je kunt hier direct afrekenen, of je kiest ervoor door te gaan met winkelen. De producten verschijnen in je winkelwagentje, maar zolang je nog niet hebt afgerekend, kun je altijd annuleren of wijzigen. Klik op het kruisje om de producten die je niet wilt hebben weg te gooien.

Afrekenen

Klik op de knop ‘Naar de kassa’. Deze procedure bestaat uit een aantal eenvoudige stappen, zoals het invullen van je naam, adres, verzendadres, e.d. Daarna kies je de betaalmethode. Tenslotte kun je de bestelling nog controleren en klik je op 'Plaats bestelling'. Je ontvangt dan direct een bevestigingsmail. Let op: Mocht je deze bevestigingsmail niet krijgen, kijk dan of het in je spambox terecht is gekomen. Is het mailtje daar ook niet binnengekomen, ga dan na of je misschien een typefout in je mailadres hebt gemaakt.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt afrekenen met iDEAL, Paypal, vooraf via een bankoverschrijving, via achteraf betalen (via Billink), Bancontact/Mistercash (België) of contant bij afhalen. Als je voor 18.00 uur met iDEAL, Bancontact/Mistercash of Paypal betaalt, is de betaling direct bij ons binnen en wordt de bestelling binnen 1 tot 4 werkdagen verzonden. Deze verzendtermijn geldt ook voor betalingen via Billink. Een bankoverschrijving duurt 1 tot 2 dagen langer. Je ontvangt in dat geval een bevestigingsmail met de gegevens die je nodig hebt om het bedrag over te boeken. De bestelling wordt binnen 1 tot 4 werkdagen verzonden nadat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

Wat is iDEAL?

Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, geen bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kun je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

Wat is Billink?

Betalen met Billink werkt heel eenvoudig. Je bestelling ontvang je in huis en je betaalt achteraf hetgeen dat je wilt houden. Geen gedoe met vooruit betalen of wachten op retourgeld. Wanneer je kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, zal Billink jouw gegevens realtime controleren op kredietwaardigheid. Indien je niet in aanmerking komt om achteraf te betalen heb je direct de mogelijkheid om alsnog af te rekenen via een andere betaalmethode. In het geval je wel bent toegelaten zal je bestelling worden geaccepteerd en uitgeleverd. Je ontvangt namens de Kofferzolder het product en namens Billink een factuur per e-mail. Je dient deze factuur binnen 14 dagen te betalen. Bij Billink is het voor zowel particulieren als bedrijven mogelijk om achteraf te betalen.

Wat is Paypal?

PayPal is een online betaalservice waarmee je op Marktplaats, 2dehands.nl, eBay en in vele webwinkels makkelijk, veilig en snel kunt betalen. Je kunt een betaling verrichten zonder dat je bank- of betaalgegevens worden gedeeld met de verkoper. Daarnaast biedt PayPal je aankoopbescherming voor alle betalingen die je met PayPal verricht. Meer over Paypal kun je vinden op de PayPal website.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

De Kofferzolder verkoopt alleen gebruikte goederen. Hierdoor mogen we gebruikmaken van de zogenaamde margeregeling. We berekenen de BTW hierbij niet over de omzet, maar over het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs. Hierdoor mogen we geen BTW-bedragen vermelden bij onze artikelen.

Waarom staat er geen BTW op mijn factuur?

De Kofferzolder verkoopt alleen gebruikte goederen en we maken gebruik van de zogenaamde margeregeling. We berekenen de BTW niet over de omzet, maar over het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs. Hierdoor mogen we geen BTW-bedragen vermelden op de factuur.

Betaal-/afhaaltermijn

In de webwinkel bestelde artikelen die verzonden moeten worden, dienen binnen 7 dagen betaald te zijn. Is je betaling na 7 dagen nog niet ontvangen, dan wordt de bestelling geannuleerd. Heb je gekozen voor Achteraf Betalen via Billink? Dan dien je de artikelen binnen 14 dagen bij ons af te halen, anders wordt de bestelling geannuleerd. Heb je een overeengekomen aanbetaling gedaan, dan wordt het artikel maximaal 4 weken voor je vastgehouden en dien je het artikel binnen deze termijn af te halen. Na deze 4 weken vervalt de bestelling, tenzij er nadrukkelijk een andere lever- of afhaaldatum is overeengekomen. Het aanbetaalde bedrag wordt niet geretourneerd.

Heb je een klacht?

Wij doen onze uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent, bijvoorbeeld over een product, de wijze van betaling of de levering. Laat het ons dan weten door een e-mail te sturen naar klantenservice@dekofferzolder.nl. Vermeld daarin je persoonsgegevens, de aard van je klacht en eventueel je bestelnummer en de datum van je bestelling. Je ontvangt dan binnen 5 werkdagen een reactie van ons. Uiteraard zullen wij ons best doen om je klacht naar tevredenheid op te lossen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het voor consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.